Taksationssekretariatet blev etableret den 1. august 2015. Sekretariatet er administrativt en del af Trafikstyrelsen.
Taksationssekretariatets bidrager med juridisk og administrativ bistand til formændene for de 10 kommissioner. I forbindelse med sagernes behandling er medarbejderne alene underlagt den enkelte kommissionsformands instruktion. Denne hjemmeside indeholder information om vores arbejde og svar på de mest almindelige spørgsmål i vores typer af sager. Sekretariatet er en lille enhed på 10 medarbejdere. Vores opgave er at modtage og journalisere sager, planlægge forretningsdage, skrive udkast til kendelse og efterbehandle sagerne i samarbejde med formændene og kommissionsmedlemmerne inden den endelige kendelse kan sendes til parterne.
Vi sørger for afregning af honorarer og udlæg i forbindelse med en sags behandling af sekretariatets 10 kommissioner og de 15 kommunale taksationskommissioner.
De kommunale taksationskommissioners sagsbehandling har ikke noget med sekretariatet at gøre.